پایان مرحله مقدماتی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 | تاریخ ارسال: 1400/9/9 | 
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر، دکتر مهدی ورسه ای از پایان مرحله مقدماتی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران در مرحله دانشگاهی، در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد.
رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر با اعلام این خبر گفت: دور مقدماتی دهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران، با توجه به شیوع بیماری کرونا برای دومین سال پیاپی به صورت مجازی در روزهای سی ام آبان، یکم و سوم آذر و با شرکت شش تیم برگزار شد.
ورسه ای ادامه داد: در این مسابقات ۶ تیم نبض، مجمع اسلامی، باور، پندار،سیمرغ و ابرار از دانشگاه های صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، خواجه نصیرالدین طوسی، صدا و سیما، چمران اهواز، علوم پزشکی ایران، پردیس شهید باهنر دانشگاه شیراز و دانشگاه مفید به رقابت پرداختند که در نهایت تیم نبض در مسابقه فینال و در مخالفت با گزاره « حکومت‌ها می‌توانند برای تأمین مصالح جامعه، اخلاق را نادیده بگیرند»  توانست بر تیم مجمع اسلامی غلبه کند و به مقام قهرمانی دست یابد و جواز حضور در مرحله بعدی مسابقات را به دست آورد. همچنین تیم «باور» در این مسابقات به مقام سوم دست یافت.
دکتر ورسه ای با اشاره به نقش مسابقات مناظره در تبیین فرهنگ گفت و گو و توسعه فکری دانشجویان خاطرنشان کرد: در این رقابت ها تیم ها بر سر گزاره هایی از جمله « اصلی ترین دلیل فراگیر نشدن پیام رسان‌های داخلی ضعف تکنولوژیک آن ها است» ، « مشارکت در انتخابات به معنای تأیید نظام سیاسی است»، « برای رشد صنعت گردشگری در ایران باید حجاب برای توریست ها آزاد باشد» و...  که در موضوعات متنوع تدوین شده بود  به مناظره و بحث و گفت و گو پرداختند که این موضوع سبب شد علاوه بر طرح مباحث چالش برانگیز روز در دانشگاه و هم اندیشی دانشجویان پیرامون آن‌ها، قوای استدلال، یادگیری و تمرین سخنوری  دانشجویان مناظره کننده در موضوعات مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز تقویت گردد.
عضو هیئت داوران با تشکر از تیم اجرایی و بویژه داوران این مسابقات در پایان اذعان داشت: در این مسابقات آقایان دکتر گل پرور عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، آقای دکتر بابایی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی و آقای ضیایی معاون مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان داور شرکت داشتند. این داوران با سابقه  با راهنمایی های خود در خلال مسابقات به بهبود روند برگزاری مسابقات و همچنین افزایش کیفیت نحوه مناظره تیم ها کمک شایانی نمودند که بدینوسیله از این عزیزان تشکر و قدر دانی می نمایم.
گفتنی است :این مسابقات باشعار « مناظره فرصتی برای یادگیری» به همت مرکز ملی گفت و گو و آزاداندیشی سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی کل کشور برای دهمین سال در سطح دانشگاه های سراسر کشور در جریان می باشد و در این سال ها توانسته است به سهم خود فرهنگ گفت و گو، نقدپذیری و آزد اندیشی را در بین دانشجویان رواج دهد.