سرپرست دانشگاه در مراسم تکریم و معارفه معاونان خبرداد: برنامه ریزی برای راه اندازی رشته های میان رشته ای و نوظهور در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

 | تاریخ ارسال: 1400/7/28 | 

سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر در مراسم تکریم و معارفه معاونان گفت: برنامه داریم براساس پتانسیل و نیاز دانشکده های دانشگاه رشته های میان رشته ای و رشته های نوظهور را در دانشگاه راه اندازی کنیم.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر : دکتر سید حسن قدسی پور در مراسم تکریم و معارفه معاونان دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر همواره جزء دانشگاه های پیشتاز کشور بوده است و در این دوره نیز تمام توان خود را به کار می گیریم تا دانشگاه رشد و توسعه بسیار خوبی داشته باشد.
وی افزود: در کشور باید بستری فراهم کنیم تا نیازهای کشور در دانشگاه ها رفع شود نه اینکه برای رفع نیازها به کشورهای خارجی مراجعه کنیم.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر عنوان کرد: در حوزه ارتباط با صنعت مشکلی است که کشور سالها از آن رنج برده است ما می توانیم با برنامه ریزی و استفاده از پنانسیل دانشگاه های کشور در این زمینه به موفقیت برسیم .
دکتر قدسی پور اظهار داشت: درحال حاضر مهم ترین مسئله آموزشی در دانشگاه مربوط به مشکلات بیماری کرونا است چراکه برای حضوری شدن کلاس های درس ابعاد بسیار مختلفی باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: این وضعیت تنها مختص ایران نیست بلکه تمام دانشگاه های دنیا با این مشکل مواجه شده اند بنابراین باید برای این مشکل جهانی و جلوگیری از صدمه به توسعه علمی جهان برنامه ریزی صورت گیرد.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم امتحانات پایان ترم دانشجویان را به صورت حضوری برگزار کنیم که برای اجرای این امر باید فضای مناسب ، سالن های بزرگ امتحانات ، سلف سرویس ها و ...مورد توجه قرار گرفته و پروتکل ها رعایت شوند.
دکتر قدسی پور عنوان کرد: طبق صحبتی که با روسای دانشکده های دانشگاه داشتم قرار است که رشته های میان رشته ای و رشته های نوظهور مورد بررسی قرار گیرد تا براساس پتانسیل دانشگاه و دانشکده ها بتوانیم این رشته ها را راه اندازی کنیم.
وی گفت: توسعه زیر ساخت ها، خوابگاه ها، سلف سرویس های دانشگاه و مراکز رفاهی دانشگاه مورد توجه است و برای تحقق این امر برنامه ریزی صورت می گیرد.
سرپرست دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید هدف گذاری کنیم تا بتوانیم به مرجعیت علمی دست یابیم همانگونه که در بسیاری از رشته ها از جمله فناوری نانو ، سلول های بنیادی ، گیاهان دارویی و .. به موفقیت خوبی رسیده ایم .
حجت الاسلام میراحمدی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این مراسم گفت: دانشگاه نقش بسیار مهمی در اصلاح امور جامعه دارد چراکه دانشگاه بستر فعالیت های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی و فناوری است.
وی افزود: اقداماتی که برای رشد و توسعه دانشگاه صنعتی امیرکبیر انجام شده است ماندگار خواهد بود و افرادی که در این مسیر فعالیت کرده اند نیز پاداش معنوی بسیاری خواهند گرفت.
در ادامه مراسم معاونان سابق دانشگاه گزارشی از عملکرد خود را در حوزه های مختلف  ارائه کردند و با اهدا لوح تقدیر توسط سرپرست دانشگاه از زحمات و تلاش های آنان قدردانی شد.
عکس ها را در ادامه ملاحظه نمائید: