مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۹۷ برتر و در سال ۹۸ مرکز نمونه شد

 | تاریخ ارسال: 1400/4/14 | 

مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۹۷ برتر و در سال ۹۸ مرکز نمونه شد و در هشتمین و نهمین گردهمایی روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت. 

مشروحی از این مراسم: 
رئیس دانشگاه خبرداد:
رتبه بندی دانشکده‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه HSE

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به برنامه ریزی در حوزه اچ اس ای در این دانشگاه گفت: براساس فعالیت های صورت گرفته دانشکده‌های این دانشگاه در حوزه اچ اس ای رتبه بندی شدند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر :دکتر سید احمد معتمدی در هشتمین و نهمین گردهمایی روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: باتوجه به شیوع بیماری کرونا مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها بیشترین فعالیت را داشته اند و بررسی فعالیت های این مراکز نشان می دهد که عملکرد خوبی نیز داشته اند.
وی افزود: باتوجه به اینکه خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر در دوران کرونا دایر بود بنابراین لازم بود تمام پروتکل های بهداشتی برای حضور دانشجویان در خوابگاه‌ها اجرا شود که این موضوع با کمک و همکاری مرکز بهداشت دانشگاه انجام شد.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: وزارت علوم و دانشگاه‌های کشور در روند همه‌گیری بیماری کرونا نمره قبولی دریافت کردند چراکه فعالیت این مراکز در این دوران متوقف نشد.
دکتر معتمدی عنوان کرد: باتوجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در دانشگاه‌ها به خصوص مرکز بهداشت دانشگاه هیچ مورد ابتلا به کرونا به دلیل حضور در دانشگاه وجود نداشت.
وی اضافه کرد: در واقع در این دانشگاه هیچ فراگیری جمعی در خصوص بیماری کرونا تا کنون وجود نداشته است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در این دانشگاه موضوع بهداشت، ایمنی و محیط زیست ( HSE) مورد توجه است و برنامه ریزی های کاربردی برای این موضوع در دانشگاه صورت گرفته است.
دکتر معتمدی خاطرنشان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته در دانشگاه به این نتیجه رسیدیم که برخی از فعالیت های مربوط به اچ اس ای در دانشگاه نیازمند بودجه نیست بکله تنها باید برای رفع موضوع توجه صورت گیرد.
وی افزود: موضوعات مربوط به این حوزه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر به سه دسته فعالیت های بدون نیاز به اعتبار، فعالیت‌هایی که نیاز به اعتبار متوسط و فعالیت‌هایی که نیاز به اعتبار زیاد دارند، تقسیم بندی شدند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: همچنین در جلسات شورای دانشگاه موضوع اچ اس ای مورد بررسی قرار گرفت و دانشکده‌های این دانشگاه در این حوزه رتبه بندی شدند.
دکتر معتمدی با بیان اینکه موضوع اچ اس ای یک رویه مستمر بشمار می رود، گفت: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه اچ اس ای به دستاوردهای خوبی رسیده ایم.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تاکنون چند میلیارد برای مباحث حفاظتی و ایمنی آزمایشگاه‌های دانشگاه هزینه شده است که این امر در راستای برنامه ریزی در حوزه اچ اس ای بوده است.
سرپرست سازمان امور دانشجویان وزارت علوم  تاکیدکرد:
مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها از زیرساخت‌های لازم در حوزه  HSE برخوردارند

سرپرست سازمان امور دانشجویان گفت: مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها از زیرساخت‌های لازم برخوردار هستند اما لازم است در حوزه اچ اس ای همواره خود را به روز کنند.
دکتر غلامرضا غفاری در هشتمین و نهمین گردهمایی روسای مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها در وزارت علوم از جایگاه بسیار مهمی برخوردار هستند و این مراکز در شرایط کرونایی در صف اول فعالیت ها قرار داشتند.
وی افزود: ما تاکید داریم که مخاطره ها به حداقل برسد بنابراین برای تحقق این امر مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها نقش مهمی پیدا می کنند.
سرپرست سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: بسیاری از فعالیت هایی که در حوزه اچ اس ای دانشگاه ها صورت می گیرد نیازمند بودجه نیست بکله بیشتر نیازمند توجه و دقت است.
دکتر غفاری اظهار داشت: در حوزه اچ اس ای دانشگاه ها نیازمند همکاری تمامی مدیران هستیم تا بتوانیم در این عرصه برنامه ریزی دقیق و موثری داشته باشیم.
وی ادامه داد: مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها از زیرساخت های لازم برخوردار هستند اما لازم است در حوزه اچ اس ای همواره خود را به روز کنند.
دکتر مجید صفاری‌نیا مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم نیز در این نشست :از تشکیل کارگروه مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها در حوزه اچ اس ای خبرداد و گفت: اولین جلسه این کارگروه تشکیل شده و موضوعات خوبی نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم خاطرنشان کرد: نرم افزاری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در زمینه اچ اس ای در دست طراحی است که طراحی این نرم افزار نیز می تواند به دانشگاه ها در این عرصه کمک زیادی داشته باشد.
صفاری نیا خاطرنشان کرد: برای اولین بار به صورت جدی پایش سلامت جسم دانشجویان را مورد بررسی قرار دادیم و درحال استخراج نتایج این پایش طی سه سال گذشته هستیم تا براساس این نتایج بتوانیم در حوزه سلامت دانشجویان برنامه ریزی کنیم.
دکتر حمید کشوری رئیس مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این نشست گفت: به دلیل بروز بیماری کرونا سال گذشته گردهمایی مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌ها برگزار نشد و امسال هشتمین و نهمین گردهمایی باهم برگزار شد.
وی عنوان کرد: این گردهمایی علی رغم مجازی بودنش نتایج خوبی برای مراکز بهداشت دانشگاه‌ها خواهد داشت.
در پایان مراسم از ۱۲ مراکز بهداشت و درمان برتر ، ۱۲مرکز نمونه و۱۲مرکز فعال در سال ۹۷و۹۸ دانشگاه‌ها تقدیر به عمل آمد.
مرکز بهداشت و درمان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در سال ۹۷ برتر و در سال ۹۸مرکز نمونه شد.

عکس ها را در ادامه ملاحظه نمائید: