گرامیداشت روز دانشجو (۱۶ آذر) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر واحد بندرماهشهر

 | تاریخ ارسال: 1402/9/15 | 

به مناسبت فرارسیدن روز دانشجو (۱۶ آذر) مراسم پرسش و پاسخی با حضور جناب آقای دکتر آقاجری نماینده محترم شهرستان ماهشهر در محل مرکز رشد و نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر واحد ماهشهر برگزار گردید.
مراسم با تلاوتی چند از آیات قرآن کریم شروع، با همنوایی سرود جمهوری اسلامی ایران و پخش سرود دانشگاه صنعتی امیر کبیر ادامه یافته، سپس جناب آقای دکتر خامه‌چی ریاست محترم واحد ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان و مدعوین محترم، تبریک روز دانشجو و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای دانشجو،  به ارائه پیشینه و عملکرد اجمالی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در طی سالهای فعالیت دانشگاه در منطقه پرداختند.
در ادامه، نماینده محترم شهرستان بندرماهشهر جناب آقای دکتر آقاجری ایراد سخن فرموده و ضمن تبریک این روز به دانشجویان، امید و ترویج امیدبخشی درجامعه را از مهمترین مسائل حال حاضر جامعه و تلاش در جهت حل مشکلات پژوهشی و رفع نیازهای صنعت را توسط جامعه نخبه دانشگاهی تاکید نمودند. در پایان نیز به سوالات دانشجویان در حوزه‌های مختلف و بیان پاسخ در فضایی صمیمانه پرداختند.
از جمله دغدغه‌ها، مطالبات و مسایل طرح شده؛ تقویت ارتباط بیشتر دانشگاه با صنعت، افزایش حمایت از دانشگاه صنعتی امیرکبیر واحد ماهشهر به عنوان دانشگاهی برتر در حوزه جنوب غربی کشور، حمایت از پروژه‌های دانشجویی در حوزه نیازهای صنعت، راهکارهای جلوگیری از خروج نخبگان دانشگاهی می‌توان اشاره داشت.
 در پایان جناب آقای دکتر آقاجری ضمن اشاره به ظرفیت علمی و عملی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه علوم کشتی سازی و دریانوردی و استفاده مطلوب از پتانسیل موجود، پیشنهاد ایجاد رشته‌های دریانوردی و مهندسی دریا در راستای ایجاد بنادری با قابلیت تردد شناورهای نیمه سنگین را ارائه فرمودند.

مطالب مشابه


دفعات مشاهده: 489 بار   |   دفعات چاپ: 53 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر