تاسیس مرکز بین المللی زبان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پردیس دانشگاهی ماهشهر

 | تاریخ ارسال: 1402/1/22 | 
پس از رایزنی و جلسات متعدد ریاست پردیس دانشگاهی ماهشهر با معاون امور بین‌الملل دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رییس مرکز بین‌المللی زبان دانشگاه، مرکز بین‌المللی زبان پردیس دانشگاهی ماهشهر به عنوان شعبه شماره سه مرکز بین‌المللی زبان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تأسیس خواهد شد.
دکتر داوود ایرانشاهی، رییس پردیس دانشگاهی ماهشهر، ضمن تأکید بر اولویت آموزش دانشجویان پردیس دانشگاهی آمادگی این دانشگاه را برای خدمت‌رسانی به دانشگاه‌های دیگر و همچنین صنایع پتروشیمی و بنادر اعلام کرد. در عین حال، خودکفایی پردیس دانشگاهی ماهشهر در ارائه دوره‌های زبانی با استاندارد‌های بین‌المللی به‌نحوی که دانشجویان را از شرکت در کلاس‌ها و دوره های غیر استاندراد بی نیاز کند از جمله اهداف تاسیس این مرکز است.


دکتر احمد پورقاسم، رئیس مرکز بین‌المللی زبان دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز ضمن توضیح اینکه این مرکز در ماهشهر با دو دپارتمان آموزش زبان انگلیسی ویژه دانشجویان ایرانی و دپارتمان آموزش زبان فارسی ویژه دانشجویان غیرایرانی شروع به کار خواهد کرد، بر اهمیت تأسیس این مرکز در استان تاکید کرد. با توجه به نزدیک بودن ماهشهر به شهر بصره و شهرهای دیگر کشورهای عربی از جمله عراق، دانشجویان محترم غیر ایرانی می توانند به جای حضور در تهران، در واحد ماهشهر دوره های زبانی خود را بگذرانند و سپس در دوره های آکادمیک خود شرکت نمایند.
از جمله دیگر اهداف تأسیس این مرکز در ماهشهر، ایجاد دپارتمان‌های زبان با استاندارد بالای آموزشی و روش‌های نوین تدریس زبان به دانشجویان ایرانی و دانشجویان غیرایرانی ذکر شد. برگزاری دو آزمون بین المللی بسندگی که توسط تیم تحقیق و پژوهش مرکز تحت عنوان آزمون ESTA برای زبان انگلیسی و آزمون آفا برای زبان فارسی طراحی شده است، از دیگر اهداف تأسیس چنین مرکزی در پردیس دانشگاهی ماهشهر است.

دانشجویان محترم می‌توانند با شرکت در این آزمون‌ها از گواهی‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای ارائه به دانشگاه‌های غیرایرانی، سازمان‌ها، شرکت‌های صنعتی و ... استفاده نمایند. گواهی شرکت در کلاس‌ها و یا آزمون‌های مرکز بین‌المللی زبان دانشگاه صنعتی امیرکبیر هم اکنون مورد تأیید بسیاری از دانشگاه‌های غیر ایرانی از جمله دانشگاه اکول پلی‌تکنیک فرانسه است.
به‌زودی جذب استاد زبان انگلیسی در این پردیس دانشگاهی شروع خواهد شد. اساتید زبان می‌توانند برای ثبت نام، فرم جذب استاد زبان انگلیسی را در سایت مرکز زبان به آدرس ilca.aut.ac.ir تکمیل نمایند. فرایند آموزش و جذب نیز به صورت کامل در سایت توضیح داده شده است.


دفعات مشاهده: 830 بار   |   دفعات چاپ: 41 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر